flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

НАБУВ ЧИННОСТІ ЗАКОН ПРО ЕЛЕКТРОННІ ДОВІРЧІ ПОСЛУГИ

07 листопада 2018, 16:59

7 листопада 2018 року починає діяти Закон України від 5 жовтня 2017 року №2155-VIII «Про електронні довірчі послуги». Того ж дня втрачає чинність Закон України від 22 травня 2003 року №852-IV "Про електронний цифровий підпис".

 

 

 

Закон має забезпечити вільний обіг електронних довірчих послуг в Україні, а також можливості вільного надання електронних довірчих послуг надавачами, розташованими в інших державах, діяльність яких відповідає вимогам Закону.

 

 

 

До складу електронних довірчих послуг входять:

створення, перевірка та підтвердження удосконаленого електронного підпису чи печатки;

формування, перевірка та підтвердження чинності сертифіката електронного підпису чи печатки;

формування, перевірка та підтвердження чинності сертифіката автентифікації веб-сайту;

формування, перевірка та підтвердження електронної позначки часу;

реєстрована електронна доставка;

зберігання удосконалених електронних підписів, печаток, електронних позначок часу та сертифікатів, пов’язаних з цими послугами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Електронна взаємодія фізичних та юридичних осіб, яка потребує відправлення, отримання, використання та постійного зберігання за участю третіх осіб електронних даних, аналоги яких на паперових носіях повинні містити власноручний підпис відповідно до законодавства, а також обробка електронної інформації, володільцями якої є органи державної влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації державної форми власності, повинні здійснюватися з використанням кваліфікованих електронних довірчих послуг.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Органи державної влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації державної форми власності, державні реєстратори, нотаріуси та інші суб'єкти, уповноважені державою на здійснення функцій державного реєстратора, для засвідчення чинності відкритого ключа використовують лише кваліфікований сертифікат відкритого ключа, а для реалізації повноважень, спрямованих на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов'язків фізичної або юридичної особи відповідно до закону, застосовують виключно засоби кваліфікованого електронного підпису чи печатки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Правочини, що підлягають нотаріальному посвідченню та/або державній реєстрації у випадках, встановлених законом, вчиняються в електронній формі виключно із застосуванням кваліфікованих електронних довірчих послуг.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Згідно з Законом №2155 кваліфікований електронний підпис та кваліфікована електронна печатка – це удосконалені електронний підпис та електронна печатка, які базуються на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа та кваліфікованому сертифікаті електронної печатки. 

 

Кваліфікований електронний підпис має таку саму юридичну силу, як і власноручний підпис, та має презумпцію його відповідності власноручному підпису. 

 

Кваліфікована електронна печатка має презумпцію цілісності електронних даних і достовірності походження електронних даних, з якими вона пов’язана.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Формування та видача кваліфікованого сертифіката відкритого ключа без ідентифікації особи, ідентифікаційні дані якої міститимуться у кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, не допускаються.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ідентифікація фізичної особи, яка звернулася за отриманням кваліфікованого сертифіката відкритого ключа, здійснюється за умови її особистої присутності за паспортом громадянина України або за іншими документами, які унеможливлюють виникнення будь-яких сумнівів щодо такої особи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Під час перевірки цивільної правоздатності та дієздатності юридичної особивикористовується інформація про юридичну особу, що міститься в ЄДР, та встановлюється, що обсяг її цивільної правоздатності та дієздатності є достатнім для формування та видачі кваліфікованого сертифіката відкритого ключа. 

 

У свою чергу Міністр юстиції Павло Петренко зазначив, що одним з ключових сервісів, який базуватиметься на новому законодавстві, стане послуга MobileID.

 

«Від сьогодні українцям доступний сучасний, простий і дуже зручний засіб ідентифікації особи - MobileID, або розпізнавання через мобільний телефон. Завдяки цьому наші громадяни зможуть отримувати державні послуги чи підписувати документи за допомогою мобільного пристрою», - наголосив очільник Мін’юсту.

 

Він підкреслив, що даний метод ідентифікації набагато надійніший за звичні для нас логін та пароль, його буде майже неможливо підробити чи викрасти злочинцям.

 

«Для того, щоб скористатися послугою MobileID, треба звернутися до вашого мобільного оператора та оформити за допомогою паспорту й ідентифікаційного коду SIM-карту нового покоління. На неї буде записаний індивідуальний цифровий підпис», - підкреслив Міністр юстиції.

 

За його словами, нова технологія захищає дані за допомогою найсучасніших криптографічних алгоритмів, є доступною на всіх типах мобільних пристроїв, де встановлені операційні системи Android, iOS, Symbian тощо. Окрім цього, SIM-картки дають змогу працювати з декількома кваліфікованими сертифікатами одночасно, що зручно для громадян, які можуть виступати одночасно і фізичними, і юридичними особами.

Джерело: Українське право