Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Приморський районний суд міста Одеси у відкритому судовому засіданні розглянув обвинувальний акт відносно капітана судна «DELFI», якого обвинувачують у вчиненні кримінального проступку за ч. 1 ст. 276 КК України, а саме у порушенні працівником залізничного, водного або повітряного транспорту правил безпеки руху або експлуатації транспорту, якщо це створило небезпеку для життя людей або настання інших тяжких наслідків.
Як встановив суд, обвинувачуваний, будучи працівником водного транспорту, а саме капітаном судна «DELFI», порушив вимоги нормативно-правових актів, якими регламентуються правила безпеки руху та експлуатації водного транспорту, які призвели до аварійної морського події, що сталася 20.11.2019 з танкером-бункерувальником «DELFI», який почав дрейфувати та 22.11.2019 потрапив на мілину в акваторії морського порту Одеса.
Капітан в порушення правил безпеки мореплавства, а також в порушення вимог міжнародного свідоцтва про мінімальний склад екіпажу, з командою у складі 3-х (замість 5-ти) осіб стояв без вантажу на якорі, на Одеській банці, за межами територіальних вод України, в очікуванні поповнення суднових запасів: провізії, води, масла, палива, а також розпоряджень судновласника щодо подальших дій.
Також, обвинувачений, будучи проінформованим про погодні умови, не вжив відповідних заходів, внаслідок чого в ніч з 13.11.2019 на 14.11.2019 судно «DELFI» дрейфувало на північний захід.
Окрім цього, оператори ПРРС «Южний» протягом тижня попереджали капітана судна «DELFI» про суттєве погіршення погодних умов, а капітан цього порту, особисто, під час сеансу радіозв’язку, настійливо рекомендував подати сигнал лиха: «SOS!» для можливості розпочати проведення рятувальних робіт по буксируванню судна «DELFI» і його екіпажу в безпечний порт. Проте, капітан судна, маючи на борту технічно несправного судна всього двох членів екіпажу, які кілька місяців знаходились без повноцінного харчування і відпочинку, до того ж не мали відповідних документів про кваліфікацію та підготовку з безпеки, не були ознайомлені із цим судном та не знали фактичного місцезнаходження рятувальних засобів, отже не були підготовленими до дій в умовах надзвичайних ситуацій, виявивши злочинну самовпевненість, проігнорував передбачувані штормові умови, які могли бути небезпечними для судна і команди, та від запропонованої допомоги настійливо відмовився, чим поставив під загрозу життя членів екіпажу.
В подальшому, аварійне знеструмлене судно «DELFI», яке, у некерованому стані, продовжило дрейфувати у західному напрямку, до берегової лінії, 22.11.2019 о 09.26 годині, в районі пляжу «Дельфін» в місті Одеса, викинуло на берегову межу та потрапило на мілину, тим самим створивши загрозу для мореплавства в акваторії Одеського морського порту та небезпеку для життя членів екіпажу та сторонніх осіб.
У судовому засіданні обвинувачений свою провину визнав у повному обсязі.
За результатами повного та всебічного судового розгляду, врахувавши щире каяття та активне сприяння розкриттю кримінального правопорушння як обставини, що пом’якшують покарання, суд ухвалив визнати обвинуваченого винним та призначити йому покарання у вигляді обмеження волі строком на 1 рік.
На підставі ст. 75 КК України звільнити від відбування призначеного покарання з випробуванням, строком на 1 рік.
Вирок набирає законної сили після закінчення строку подачі апеляційної скарги у випадку її відсутності.
За повідомленням прес-служби
Приморського районного суду м. Одеси